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CAPITULUM X.

 

Quod licet non soli Petro, sed etiam coeteris apostolis data sit potestas ligandi et solvendi; et licet non super solum Petrum, sed etiam super alios apostolos Spiritus descenderit; tamen principatus Petri coeteris omnibus est excellentior.

 

 

Anselmus Havelbergensis episcopus dixit: « Fateor quoniam non super solum Petrum, verum etiam super omnes apostolos Spiritus sanctus descendit, nec soli Petro, sed et aliis omnibus dictum est: Accipite Spiritum sanctum ; quorum remiseritis peccata, remittuntur eis; et quorum retinueritis, retenta sunt (Ioan. XX, 23).

 

Verumtamen specialiter ad Petrum sermonem hunc dirigens, et eum tanquam ianitorem coeli conslituens, ait: Et tibi dabo claves regni coelorum (Matth. XVI. 19). Et rursum: Pasce, inquit, oves meas (Ioan. XXI, 17). Cui etiam ante omnes confitenti et dicenti: Tu es Christus Filius Dei vivi, dixit: Beatus es, Simon Petre, quia caro et sanguis non revelavit tibi, sed Pater meus qui in coelis est (Matth. XVI, 16, 17).

 

Manifeste docens Petrum primo coelesti inspiratione edoctum veritatem fidei, quam postea per eius manifestam confessionem caeteri didicerunt apostoli. Nam et Dominus Iesus non Andreae, non Ioannis, non Iacobi, nec alicuius alterius, sed solius Petri naviculam ascendit, et sedens docebat turbas, figuraliter ostendens a sancta Romana Ecclesia, cui praeficiendus  erat   Petrus   princeps  apostolorum, evangelicam et apostolicam doctrinam in turbas populorum per omnem mundum profluxuram.

 

 

Ipsi quoque apostoli recognoverunt principaliter beato Petro personaliter collatum: quod satis patenter ostenditur in libro Lucae, qui inscribitur Actus apostolorum. Nam cum apud Antiochiam altercatio esset inter aliquos apostolos, utrumne fidelibus qui venerant ex gentibus circumcisio imponenda esset, missum est in Ierusalem ad Petrum et alios seniores apostolos qui cum ipso erant, super hac quaestione. Convenientibus: omnibus, et magnam super hoc verbo conquisitionem agitantibus, Petrus tanquam primatum habens in medio omnium surgens, de non imponenda gentibus circumcisione sententiam promulgavit, et collata sibi a Domino auctoritate, quod dubium videbatur, diffinivit; probans hoc ostensa sibi lintei visione, et Cornelii et aliorum gentilium conversione. Cui etiam Iacobus Ierosolymorum episcopus, et universi qui aderant, apostoli et seniores in eadem sententia humiliter acquiescentes, obediverunt.

 

« Petrus inter apostolos aetate senior, fide certior, in audiendis verbis vitae aeternae simplicior, unde et Bariona, id est filius columbae appellatus est; in dandis reddendisque responsis inter Christum et apostolos promptior, in sanandis infirmis etiam sui corporis umbra efficacior; qui etiam post ascensionem Domini vice Christi illam novellam et primitivam suscepit Ecclesiam.

 

Ipse Ananiam et Saphiram Spiritui sancto mentientes, spiritu oris sui exstinctos, ab Ecclesia et ab illa sancta societate sequestravit. Ipse Simoneni Magum cum pecunia sua damnavit, et primatum sui apostolatus inter caeteros apostolos humiliter, maior ubique virtutibus et miraculis, cooperante Domino, honorificavit.

 

Quocirca nulli fidelium convenit aliquatenus dubitare, seu in quaestionem ponere, sed firmissime tenere, quod Petrus a Domino princeps apostolorum sit constitutus. Quemadmodum autem solus Romanus pontifex vice Petri vicem gerit Christi, ita sane caeteri episcopi vicera gerunt apostolorum sub Christo, et vice Christi sub Petro, et vice Petri sub pontifice Romano eius vicario: nec in hoc aliquatenus derogatur alicui apostolorum, si unicuique humiliter suum attribuitur officium. »

 

10. Kapitel

 

Auch wenn die Macht des Bindens und des Lösens nicht nur Petrus allein, sondern den ewigen Aposteln gemeinsam gegeben worden ist und auch wenn der Geist nicht nur über Petrus allein sondern auch über alle anderen Apostel herab ging, so ist dennoch der Vorrang des ewigen Petri über allen anderen ein besonders hervorragender.

 

Anselm von Havelberg sagte: „Ich gebe zu, dass der Heilige Geist nicht nur über Petrus, sondern über allen Aposteln niederging und nicht nur zu Petrus, sondern auch zu allen anderen wurde gesagt: „Nehmet hin den heiligen Geist! Welchen ihr die Sünden erlasset, denen sind sie erlassen; und welchen ihr sie behaltet, denen sind sie erhalten.“ 

 

 

Aber besonders zu Petrus wendete er sich bei dieser Rede, und bestimmte ihn gleichsam als Wächter der Himmelspforte, wenn er sagt: „Und dir will ich des Himmelreichs Schlüssel geben.“ und außerdem: „Weide meine Schafe, sagte er." Während er vor allen gesteht und sagt: „Du bist Christus, des lebenden Gottes Sohn.“ sagt der Herr zu ihm: „Selig bist du, Simon Petrus, denn Fleisch und Blut hat dir das nicht offenbart, sondern mein Vater im Himmel.“

 

Der Herr sagte offenbar zu Petrus, dass er ihm durch himmlische Eingebung als erster die Wahrheit des Glaubens lehrte, die er später durch sein offenbares Zugeständnis auch den anderen Aposteln lehrte. Denn Jesus der Herr bestieg allein das Schiff von Petri, nicht das des Andreas, nicht das des Johannis, nicht das des Jacobus, und auch nicht das irgendeines der anderen. Als er sich setzte, belehrte er die Masse und zeigte somit bildlich voraus auf die heilige Römische Kirche. Petrus wurde von ihm als der erste der Apostel an die Spitze gestellt, von dem  die evangelische und apostolische Lehre hervorströmen wird, um sich über die ganze Welt zu verteilen.

 

Die Apostel selbst erkannten den Vorrang des seligen Petrus durch ein persönliches Gleichnis, was ziemlich offen im Buch des Lukas erklärt wird, in dem die Taten der Apostel aufgeschrieben sind. Als nämlich bei Antiochia unter einigen Aposteln ein Streit ausbrach, ob den Gläubigen, die von den Heiden kommen, die Beschneidung aufzulegen ist, wurde nach Petrus und den anderen alten Aposteln in Jerusalem gesandt, damit diese über diese Frage entscheiden konnten. Als alle zusammengekommen waren und eine große Diskussion über diese Frage veranstalten, erhob sich Petrus, weil er ja den Vorrang hatte, und verkündete das Urteil, dass den Heiden keine Beschneidung aufzuerlegen sei. Er entschied damit das, was zweifelhaft erschien, durch seine göttliche Autorität, indem er das Urteil mit der Darlegung seiner Vision vom Leinentuch bewies und durch die Bekehrung von Kornelius und den anderen Heiden. Jakobus, der Bischof von Jerusalem und alle anderen anwesenden Apostel und Alten gehorchten, indem sie dieses Urteil demütig annahmen.

 

 

Petrus war unter den Aposteln der älteste, im Glauben der sicherste, im Zuhören der Worte über das ewige Leben der bescheidendste, daher wurde er auch Bar Jona, das heißt Sohn der Taube, genannt, im Geben und Zurückgeben von Antworten unter den Christen und Aposteln der entschlossendste, im Heilen der Schwachen und ihrer Körper der erfolgreichste. Er übernahm nach der Himmelfahrt des Herren als Stellvertreter Christi jene neue und ursprüngliche Kirche.

 

Er selbst hat Anania und Saphira, als sie den Heiligen Geist belogen, durch das Antlitz des Geistes ausgelöscht und aus der Kirche und ihrer heiligen Gemeinschaft entfernt. Er selbst hat Simon Magnus wegen seines Geldes verdammt Er hat den Vorrang in seiner Apostelwürde unter den übrigen Aposteln überall durch größere Tugend und größere Wunder unter Mitwirkung des Herrn demütig verdient.

 

Dass Petrus vom Herrn als erster Apostel festgesetzt worden ist, kann daher niemand ernsthaft bezweifeln oder in Frage stellen, sondern muss es für sicher erachten. Wie auch allein der römische Papst als Stellvertreter Petri der Stellvertreter Christi ist, so gewiss sind die anderen Bischöfe die Stellvertreter der Apostel unter Christus, und sie können als Stellvertreter Christi unter Petrus und als Stellvertreter Petri unter dem römischen Papst ihn vertreten. Dies kann keineswegs irgendeinem der Apostel abgesprochen werden, auch wenn das Amt des Stellvertreters demütig einem einzigen verliehen wurde.

 

<-- 9. Kapitel